We zijn overgestapt op een nieuw softwaresysteem. Hierdoor kunnen de wachttijden tijdelijk iets langer zijn dan u gewend bent. Meer informatie
NL
Bel ons
Menu Sluit

Veelgestelde vragen

Hoe krijg ik de uitslag van mijn onderzoek?

U kunt uw onderzoeksuitslag telefonisch opvragen via 020 – 645 38 99. Houd er rekening mee dat het meestal drie tot vier werkdagen duurt voordat uitslagen bij ons bekend zijn. Tenzij anders met u afgesproken, vragen we u om na deze periode zelf te bellen voor de uitslag.

Wie kan ik bellen in de avond, nacht of weekend?

Voor medische hulp buiten onze openingstijden kunt u terecht bij de Huisartsenpost Amstelland. De huisartsenpost is bedoeld voor spoedgevallen die niet kunnen wachten tot de eerstvolgende werkdag.

Huisartsenpost Amstelland
Laan van de Helende Meesters 8
1186 AM Amstelveen
Telefoon: 020 456 2000

Bel altijd eerst voordat u naar de huisartsenpost gaat.

Hoe lang duurt een consult?

Onze standaard consulttijd is 15 minuten. In deze tijd kunnen we 1 uitgebreide of 2 kleine klachten bespreken. Heeft u meer tijd nodig, dan kan het zijn dat de arts u vraagt om een nieuwe afspraak te maken.

Hoe kan ik een huisbezoek aanvragen?

Uw huisarts kan u ook thuis bezoeken. Bijvoorbeeld omdat u slecht ter been bent, (tijdelijk) gehandicapt of te ziek om naar de praktijk te komen. Vraagt u het huisbezoek bij voorkeur aan voor 11.00 uur. De huisarts komt dan in de regel tussen 13.00 en 15.00 uur bij u langs.

Hoe kan ik mijn afspraak afzeggen?

Het komt helaas regelmatig voor dat patiënten een afspraak maken en vervolgens niet verschijnen. Hierdoor gaat onnodig tijd verloren, terwijl de huisarts, praktijkondersteuner of doktersassistente op uw komst heeft gerekend.

  • Kunt u niet komen? Bel ons dan minimaal 24 uur van tevoren en kies in het keuzemenu voor afspraak annuleren. Zo kan iemand anders uw plek krijgen. Afspraken bij de praktijkondersteuner duren vaak 30 tot 45 minuten en er zijn lange wachtlijsten. Daarom moet u deze afspraken minimaal 2 werkdagen van tevoren afzeggen. Anders kunnen wij niemand anders meer inplannen.
  • Wanneer u niet (op tijd) afzegt, brengen wij de kosten van de gemiste afspraak bij u in rekening. Deze kosten worden niet vergoed door de zorgverzekeraar.
    – €30 voor een dubbele afspraak bij de huisarts of voor afspraken bij de POH-Somatiek of POH-GGZ
    – €15 voor een enkele afspraak bij de huisarts of bij de doktersassistente

Onvoorziene crisissituaties kunnen altijd ontstaan. In zulke gevallen hebben wij uiteraard begrip — neem dan zo snel mogelijk contact met ons op.

Kan ik mij inschrijven als nieuwe patiënt?

De praktijk neemt nieuwe patiënten aan die in de buurt wonen. U kunt zich bij ons aanmelden als u nog geen huisarts in Amstelveen heeft en woonachtig bent in postcodegebied 1184, 1186, 1188, 1189 of 1185 (postcodeletters A t/m C). Heeft u al een huisarts in Amstelveen, woont u in één van deze postcodegebieden en wilt u overstappen? Dan plannen we graag eerst een kennismakingsgesprek.

Hoe kom ik aan een medicijnverklaring?

Gaat u op reis naar het buitenland en neemt u medicijnen mee? Voor sommige medicijnen heeft u een medicijnverklaring nodig. U heeft een medicijnverklaring nodig voor medicijnen die onder de Opiumwet vallen, zoals slaapmiddelen, sterke pijnstillers en ADHD-medicatie. Er zijn 3 soorten verklaringen:

  • een Schengen medicijnverklaring,
  • een Engelstalige medicijnverklaring,
  • de medicijnverklaring voor Turkije.

Welke verklaring u nodig heeft hangt af van uw medicijn, het land waar u naartoe reist en hoe lang uw reis duurt. Door gebruik te maken van de tool Medicijnen mee op reis-hulp van het CAK, krijgt u een advies op maat en de juiste medicijnverklaring. De tijd die wij besteden aan het opstellen van een medicijnverklaring brengen wij in rekening bij de patiënt.

Tip of klacht melden

Wanneer u ontevreden bent, stellen wij het op prijs dat u dit met ons bespreekt. Bent u ontevreden over een van onze medewerkers uit de praktijk meldt het dan bij ons. Wanneer wij op de hoogte zijn van uw onvrede, dan kunnen wij proberen het voor u op te lossen. Uw klacht wordt onderzocht en eventueel samen met u besproken, zodat wij er van kunnen leren.


Contact
Afspraak maken
Choose language
Dutch Dutch
English English