U kunt uw onderzoeksuitslag telefonisch opvragen via 020 – 645 38 99. Houd er rekening mee dat het meestal drie tot vier werkdagen duurt voordat uitslagen bij ons bekend zijn. Tenzij anders met u afgesproken, vragen we u om na deze periode zelf te bellen voor de uitslag.
Voor medische hulp buiten onze openingstijden kunt u terecht bij de Huisartsenpost Amstelland. De huisartsenpost is bedoeld voor spoedgevallen die niet kunnen wachten tot de eerstvolgende werkdag.
Huisartsenpost Amstelland
Laan van de Helende Meesters 8
1186 AM Amstelveen
Telefoon: 020 456 2000
Bel altijd eerst voordat u naar de huisartsenpost gaat.
Onze standaard consulttijd is 15 minuten. In deze tijd kunnen we 1 uitgebreide of 2 kleine klachten bespreken. Heeft u meer tijd nodig, dan kan het zijn dat de arts u vraagt om een nieuwe afspraak te maken.
Uw huisarts kan u ook thuis bezoeken. Bijvoorbeeld omdat u slecht ter been bent, (tijdelijk) gehandicapt of te ziek om naar de praktijk te komen. Vraagt u het huisbezoek bij voorkeur aan voor 11.00 uur. De huisarts komt dan in de regel tussen 13.00 en 15.00 uur bij u langs.
Het komt helaas regelmatig voor dat patiënten een afspraak maken en vervolgens niet verschijnen. Hierdoor gaat onnodig tijd verloren, terwijl de huisarts, praktijkondersteuner of doktersassistente op uw komst heeft gerekend.
Onvoorziene crisissituaties kunnen altijd ontstaan. In zulke gevallen hebben wij uiteraard begrip — neem dan zo snel mogelijk contact met ons op.
De praktijk neemt nieuwe patiënten aan die in de buurt wonen. U kunt zich bij ons aanmelden als u nog geen huisarts in Amstelveen heeft en woonachtig bent in postcodegebied 1184, 1186, 1188, 1189 of 1185 (postcodeletters A t/m C). Heeft u al een huisarts in Amstelveen, woont u in één van deze postcodegebieden en wilt u overstappen? Dan plannen we graag eerst een kennismakingsgesprek.
Gaat u op reis naar het buitenland en neemt u medicijnen mee? Voor sommige medicijnen heeft u een medicijnverklaring nodig. U heeft een medicijnverklaring nodig voor medicijnen die onder de Opiumwet vallen, zoals slaapmiddelen, sterke pijnstillers en ADHD-medicatie. Er zijn 3 soorten verklaringen:
Welke verklaring u nodig heeft hangt af van uw medicijn, het land waar u naartoe reist en hoe lang uw reis duurt. Door gebruik te maken van de tool Medicijnen mee op reis-hulp van het CAK, krijgt u een advies op maat en de juiste medicijnverklaring. De tijd die wij besteden aan het opstellen van een medicijnverklaring brengen wij in rekening bij de patiënt.
Wanneer u ontevreden bent, stellen wij het op prijs dat u dit met ons bespreekt. Bent u ontevreden over een van onze medewerkers uit de praktijk meldt het dan bij ons. Wanneer wij op de hoogte zijn van uw onvrede, dan kunnen wij proberen het voor u op te lossen. Uw klacht wordt onderzocht en eventueel samen met u besproken, zodat wij er van kunnen leren.