Bel ons
Menu Sluit

Tip of klacht melden

Bent u ontevreden? Dan vinden wij het belangrijk dat u dit met ons bespreekt. Bent u ontevreden over één van onze medewerkers? Laat het ons dan weten. Als wij weten dat u ergens mee zit, kunnen wij samen naar een oplossing zoeken. Uw klacht wordt onderzocht en eventueel samen met u besproken. Zo kunnen wij ervan leren en onze zorg verbeteren.

Bespreek uw klacht met uw huisarts
U kunt uw klacht op twee manieren melden: telefonisch of schriftelijk. Wilt u uw klacht telefonisch melden? Maak dan een afspraak met uw huisarts. Geef bij de assistente aan dat het om een klacht gaat. Dan plannen wij extra tijd in om goed naar u te luisteren. Wilt u uw klacht liever opschrijven? Gebruik dan ons klachtenformulier. Dit kunt u ophalen bij de balie of te downloaden. Het ingevulde formulier kunt u vervolgens weer bij de balie inleveren.

Zodra wij uw hebben ontvangen, gaan wij ermee aan de slag. Wij nemen zo snel mogelijk contact met u op. Soms volgt er een gesprek met de medewerker waar het over gaat, of overleggen we met derden. Daarna kijken we wat we voor u kunnen doen en voeren we de gewenste acties uit. We hopen uw klacht hiermee naar tevredenheid af te handelen.

Onafhankelijke klachtenfunctionaris
Bent u toch niet tevreden? Dan kunt u terecht bij een onafhankelijke klachtenfunctionaris. Ook moeilijke klachten leggen wij aan deze persoon voor.

Onze praktijk is aangesloten bij het klachtenloket van DOKh. Nadat u het digitale klachtenformulier heeft ingevuld, wordt u in contact gebracht met een onafhankelijke en onpartijdige klachtenfunctionaris. De klachtenfunctionaris luistert naar u, geeft advies en helpt u tijdens het hele proces. Samen met de klachtenfunctionaris zoekt u naar een oplossing. Daarna is er meestal een gesprek met u, de medewerker en de klachtenfunctionaris.

Geschillencommissie
Als uw klacht, ondanks de ondersteuning van de klachtenfunctionaris, nog niet naar tevredenheid is opgelost, kunt u een geschil indienen. Dit betekent dat uw klacht wordt behandeld door de geschilleninstantie van DOKh. Deze instantie bestaat uit een rechter, een collega van uw zorgverlener en een vertegenwoordiger van een patiëntenorganisatie. Deze commissie helpt bij het oplossen van conflicten tussen zorgverleners en patiënten. Meer informatie over de geschillencommissie is hier te vinden.

Let op: u kunt alleen een geschil indienen als u eerst geprobeerd heeft om het probleem op te lossen via de klachtenfunctionaris.


Contact
Afspraak maken