Veelgestelde vragen

Waar kan ik mijn onderzoeksuitslag bekijken?

U kunt uw uitslag en een toelichting online bekijken op MijnGezondheid.net.

U kunt uw onderzoeksuitslag ook telefonisch opvragen. Bel (020) 645 38 99

Let op! Het duurt drie tot vier dagen voor onderzoeksuitslagen bij ons bekend zijn. Tenzij anders afgesproken, willen wij graag dat u ons dan belt voor de uitslag.
De assistente kan meestal beoordelen of iets goed of afwijkend is. Lukt dat niet, dan zorgt ze dat u een van de artsen te spreken krijgt. Wanneer u zelf wilt praten over de uitslag, dan kunt u een afspraak maken op het spreekuur. Een uitslag die niet goed is, betekent niet altijd dat er iets aan de hand is. Naast foute uitslagen zijn er ook nogal eens onduidelijke uitslagen. Soms is er sprake van een fout in de test.

Wie kan ik bellen in de avond, nacht of weekend?

Huisartsenpost Amstelland
Laan van de Helende Meesters 8
1186 AM Amstelveen
Telefoon: (020) 456 20 00

Hoe lang duurt een consult?

Onze standaard consulttijd is 15 minuten. In deze tijd kunnen we 1 uitgebreide of 2 kleine klachten bespreken. Heeft u meer tijd nodig dan kan het zijn dat de arts u vraagt om terug te komen voor een nieuwe afspraak

Hoe kan ik een huisbezoek aanvragen?

Uw huisarts kan u ook thuis bezoeken. Bijvoorbeeld omdat u slecht ter been bent, (tijdelijk) gehandicapt of te ziek om naar de praktijk te komen. Vraagt u het huisbezoek bij voorkeur aan voor 11.00 uur. De huisarts komt dan in de regel tussen 13.00 en 15.00 uur bij u langs.

Niet verschenen zonder bericht

Niet verschijnen bij de Huisarts/Praktijkondersteuner/Doktersassistente zonder af te bellen heeft consequenties. Het komt de laatste tijd helaas regelmatig voor dat een patiënt een afspraak maakt en vervolgens niet op het spreekuur verschijnt. Hiermee gaat voor de huisarts/praktijkondersteuner/doktersassistente onnodig veel tijd verloren. Immers er is op uw komst gerekend!

Wat doet u als u een afspraak wilt afzeggen en het betreft een consult bij de huisarts?
Het kan altijd gebeuren dat u de afspraak niet door kunt of wilt laten gaan. Belt u in dat geval ten minste 24 uur van tevoren en geef door dat u niet kunt komen. In ons keuzemenu kunt u kiezen voor de optie afspraak annuleren. Een andere patiënt kan dan in uw plaats ingepland worden.

Wat gebeurt er wanneer u niet tijdig afzegt?
U krijgt een rekening wanneer u niet tijdig afzegt. De hoogte van de rekening is afhankelijk van de afspraak die vervalt. Deze rekening wordt niet door de zorgverzekeraar vergoed en dient u zelf te betalen.

Wat doet u als u een afspraak wilt afzeggen en het betreft een consult bij de praktijkondersteuner?
Het betreft afspraken waar meestal 30, maar soms ook 45 minuten voor staan. Hier zijn lange wachtlijsten voor. Deze afspraken moeten minimaal 2 werkdagen van tevoren afgezegd worden, dan kunnen wij misschien nog iemand anders inplannen.

Wat gebeurt er wanneer u niet tijdig afzegt?
U krijgt een rekening bij niet verschijnen zonder bericht.

Kosten:
30 euro bij een dubbele afspraak bij uw huisarts of een afspraak bij de POH Somatiek of POH GGZ.
15 euro bij een enkele afspraak bij uw huisarts of bij de doktersassistente

Deze rekening wordt niet door de zorgverzekeraar vergoed en dient u zelf te betalen. Onverwachte crisissituaties kunnen zich altijd voordoen, daar hebben wij natuurlijk alle begrip voor. Neem dan contact op met de praktijk.

Wilt u onnodige kosten voorkomen, belt u dan op tijd af

Kan ik mij inschrijven als nieuwe patiënt?

Op dit moment zijn wij gesloten voor nieuwe inschrijvingen.

Tip of klacht melden

Wanneer u ontevreden bent, stellen wij het op prijs dat u dit met ons bespreekt. Bent u ontevreden over een van onze medewerkers uit de praktijk meldt het dan bij ons. Wanneer wij op de hoogte zijn van uw onvrede, dan kunnen wij proberen het voor u op te lossen. Uw klacht wordt onderzocht en eventueel samen met u besproken, zodat wij er van kunnen leren.


Bel ons

Menu